check
חברי קבוצת המחקר "מעבר לאליטה: חיי יום יום יהודיים בימי הביניים" במרכז מנדל סכוליון מזמינים אתכם לסדרת הרצאות בזום על המוות השחור והיהודים. | הפקולטה למדעי הרוח

חדשות ואירועים

חברי קבוצת המחקר "מעבר לאליטה: חיי יום יום יהודיים בימי הביניים" במרכז מנדל סכוליון מזמינים אתכם לסדרת הרצאות בזום על המוות השחור והיהודים.

4 יוני, 2020

מחכים לכם בכל יום ראשון בחודש הקרוב (החל מה- 6 ביוני) בשעה 17:00. המפגשים יתמקדו בהקשר ההיסטורי ובתובנות אקטואליות.

 

מגפת הקורונה מחזירה אותנו למגפות עבר, ובמיוחד למגפה שמכונה המוות השחור באירופה של ימי הביניים (1348 – 1350). אז, כמו היום, להתפרצות המחלה היו השלכות חברתיות, כלכליות ותרבותיות במיוחד עבור היהודים, שסבלו גם רדיפה וגירוש.

 

חברי קבוצת המחקר "מעבר לאליטה: חיי יום יום יהודיים בימי הביניים" בראשות פרופ' אלישבע באומגרטן במרכז סכוליון מנדל מזמינה אתכם לסדרת הרצאות בזום על המוות השחור והיהודים.

 

בסדרה ארבעה מפגשים שיציגו את הפרויקט ויספקו הקשר היסטורי ותובנות לאירועים אקטואליים.

 

קבוצת המחקר מתמקדת בחיי היום יום של יהודי צפון צרפת וגרמניה (אשכנז) בשנים 1100–1350, ומרחיבה את נקודת המבט המחקרית אל מעבר לשכבות העליונות בחברה היהודית במטרה להבין ולתאר את המרקמים והמבנים שאפיינו את חייהם של האנשים "הרגילים" בקהילות אלה.

 

צוות המחקר הוא צוות שיתופי ובין תחומי שמשתמש במתודולוגיות מתחומי הסוציולוגיה, הארכיאולוגיה וההיסטוריה של אמנות –  בנוסף על שיטות מחקר היסטוריות מסורתיות יותר – כדי לעמוד על מגוון הפרקטיקות והאספקטים של החוויות החברתיות והדתיות בקהילות היהודיות הימי הביניים באשכנז.

 

מטרת הקבוצה להבין טוב יותר איך היהודים יצרו, ביטאו ותפסו את זהותם הדתית בסביבות הנוצריות בימי הביניים.

 

הפרויקט ממומן על ידי מועצת המחקר האירופית (ERC) במסגרת תוכנית למחקר ולחדשנות של האיחוד האירופי (הסכם מענק מס' 681507).

 

 להתחברות למפגשים בזום לחצו כאן