check
10 סיבות ללמוד בפקולטה | הפקולטה למדעי הרוח

10 סיבות ללמוד בפקולטה

10 סיבות ללמוד בפקולטה

רמה אקדמאית בינלאומית


אין צל של ספק, אם אתם רוצים להכריז על עצמכם בתור הטובים ביותר בתחום, עליכם ללמוד במוסד אקדמאי אשר הוכיח את עצמו בתור אחד מהמובילים בתחומו. הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית ביססה זה מכבר את המוניטין שלה בשורה אחת עם האוניברסיטאות הטובות בעולם לצד הרווארד, ייל, פרינסטון ואוקספורד. הפקולטה מתגאה במרצים ובחוקרים אשר מהווים חלק בלתי נפרד ממנה, כולם הוכיחו את עצמם כבעלי שם בינלאומי ומובילים את חזית המחקרים בתחומם. הוכחות למצוינות שלהם ניתן לראות בפרסי ההצטיינות של החוקרים כמו פרסי ישראל, מענקי מחקר חיצוניים כמו מענקי ERC של האיגוד האירופאי.

מעל לשלושים חוגים ותוכניות


ההיסטוריה האנושית מכילה מגוון עצום של תתי נושאים הכוללים בלשנות, דתות ותרבויות אנושיות, יצירות אמנותיות החל מספרות ועד לציור פיסול ואדריכלות. התרבות האנושית עברה דרך ארוכה ופתלתלה במהלך ההיסטוריה. כך שאין זה מפתיע כי על מנת לחקור כל תחום בצורה מעמיקה, הפקולטה מעמידה לרשותכם מגוון רחב של חוגים ותחומי לימוד אשר תוכלו לשלב במהלך לימודיכם ולעסוק בהם בצורה מעמיקה ויסודית. .

תכניות משולבות


לתרבות האנושית יש השפעה רבה על כל תחומי החיים. אין ספק כי נוכל ללמוד מהעבר ומתרבויות שונות את ההשפעות על התרבות בה אנו חיים כיום. כך תוכלו להצטרף למגוון של תוכיות ייחודיות המשולבות עם פקולטות אחרות כמו התוכנית המשולבת לחוג לימודי מזרח אסיה ולמנהל עסקים או ליחסים בינלאומיים. התוכניות השונות משלימות זו את זו ומעניקות לכם נקודת מבט ייחודית שתעזור לכם להבין את הנושאים בשתי הפקולטות לעומק תחת ההשפעה תרבותית אחת של השנייה. לצד התוכניות המשולבות קיימות גם תכניות מצטיינים כגון אמירים, רביבים, פכ"מ, ותכנית המצטיינים במכון להיסטוריה; ותכניות לימוד הייחודיות לאוניברסיטה העברית בלבד, כמו החוג למדע הדתות או החוג ללימודים איבריים ולטינו-אמריקאיים..

הוראת שפות


יחידת השפות המתקדמת בארץ מהווה חלק בלתי נפרד מהפקולטה למדעי הרוח. כאן תוכלו ללמוד עשרות של שפות חדשות ועתיקות. היחידה לשפות של הפקולטה מציעה גם לימודים של שפות זרות כגון, גרמנית, צרפתית, איטלקית, ספרדית, רוסית, סינית, יפנית, ומשנת הלימודים תש"פ גם ערבית ואולי שפות נוספות. ברגע שהעולם הפך להיות כפר גלובאלי ענק, הרי שאין ברירה ועל מנת להיות חלק ממנו, למידת שפות זרות מהווה את הכלי השימושי הטוב ביותר עבורכם. הקורסים החדשים מתנהלים במתכונת מיוחדת, כאשר כל קורס מתנהל בשפת היעד כבר מהשיעור הראשון. הקניית הביטחון לפעול בשפה זו המטרה של הקורס, כך תוכלו לרכוש במהרה את מיומנויות השמיעה, דיבור, קריאה וכתיבה. הלימודים מכשירים אתכם להשתלבות והצטיינות באקדמיה, בשוק העבודה ובמגזר השלישי.

תכניות חילופי סטודנטים באוניברסיטאות בחו"ל


הסכמים של חילופי סטודנטים עם אוניברסיטאות עילית בחו"ל מאפשרים לכם התנסות בחיים סטודנטיאליים בארץ אחרת ומעניקים לכם פרספקטיבה חדשה על ההתנהלות בארץ. סמסטר של לימודים בחו"ל יאפשר לכם להכיר אנשים מכל רחבי העולם וליצור קשרים חברתיים ועסקיים אשר יכולים לשמש אתכם בעתיד גם לאחר סיום התוכנית. חשוב לציין כי ישנם קורסים נוספים אשר מקיימים סיורים לימודיים בחו"ל בחוגים רבים.

מלגות ופרסים


כמו בכל מוסד אקדמאי שמכבד את עצמו, גם כאן מצטייני הפקולטה זוכים להכרה ומלגות קיום ולימודים. תלמידי מוסמך ודוקטורט יכולים לזכות למערך התמיכה הטוב והמשתלם ביותר בארץ, כך תוכלו להתמקד בלימודים ובמחקר ולהסיר דאגות כלכליות מראשכם. עשרות של מלגות רב שנתיות מוענקות במסגרת בית ספר ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל ללימודים מתקדמים במדעי הרוח.

רכישת מיומנויות נדירות


הלימודים בפקולטה למדעי הרוח מכשירים אתכם במיומנויות שנדרשות במגוון תחומי עבודה בהמשך. יכולת מחקרית וראיית עולם בוחנת ויצירתית תאפשר לכן לעמוד באתגרים שאחרים עלולים להתקשות בהם. נקודת המבט של בוגרי הפקולטה הינה רחבה ודוגלת בחשיבה מחוץ לקופסא, יכולת המצאה וראייה מערכתית ארגונית. התכונות הללו מעניקות לבוגרי הפקולטה יתרון משמעותי בעת הכניסה לשוק העבודה לאחר הלימודים.

מקפצה מקצועית לשוק התעסוקה


לימודים רבים בימינו מעניקים ידע רב אך לא שמיש בחיים שמחוץ למוסד האוניברסיטאי. היתרון של הפקולטה למדע הרוח הוא ההקניה של כישורים שיאפשרו לכם ליישם במהרה את הידע שרכשתם במהלך הלימודים בחיבור מושלם לשוק העבודה הדינמי של היום. הבנה של תהליכים ארגוניים ומערכתיים, קישור בין התרבות לעולם הגלובלי של המאה ה-21 וכמובן ידיעת שפה זרה יכולים לספק לכם את היתרון המידי על מועמדים האחרים או את המקפצה להבנת תהליכים וקידום בעבודה שלכם.

פיתוח אישי


תחומי לימוד שונים מציעים לכם יתרונות שיקדמו אתכם בעתיד, אך ישנה פקולטה אחת אשר עובדת על ההתפתחות האישית שלכם עוד מרגע הלימודים והלאה. בפקולטה למדעי הרוח הסטודנטים נחשפים למגוון של דילמות אינטלקטואליות ואתיות אשר דורשות את פיתוח העצמי על מנת להיות מסוגלים לדון בהן. הלימודים מעודדים חשיבה יצירתית, פתרון בעיות בצורה לא שגרתית ומחשבה על סיבות שונות להתנהגותם של בני האדם. הלימודים דורשים גם התבוננות פנימית רבה אשר ללא ספק תעזור לסטודנטים רבים לבחון לעומק ולהעשיר את עולמם הפנימי. .

קורס התמחות ייעודי


שוק העבודה מחכה לבוגרי ולבוגרות מדעי הרוח! הפקולטה למדעי הרוח מציעה קורס התמחות מעשית שמטרתו לגשר בין הלימודים בפקולטה לעולם התעסוקה של ימינו (קורס מס' 8301 בשנתון הפקולטה). תלמידי הקורס מתמחים בארגונים שונים שרלוונטיים לתחום הלימודים שלהם ומשובצים במקומות ההתמחות מתוך שאיפה ליצור התאמה מקסימלית בין מקום ההתמחות לבין תחומי עניינם וכישוריהם. בין מקומות ההתמחות המוצעים: משרדי ממשלה, כתבי עת, ארכיונים, עמותות, מרכזי מחקר, מוסדות תרבות ואמנות ועוד. בנוסף, הקורס כולל מפגשים שמלווים את תהליך ההתמחות ושעוסקים בהיבטים משלימים להתמחות עצמה לרבות דיונים בסוגיות תיאורטיות, סדנאות ומפגשים אישיים. במפגשים אלו רוכשים תלמידי הקורס מיומנויות וכלים מעשיים שיסייעו להם להתמודד עם אתגרי עולם התעסוקה עם סיום התואר. תלמידי הקורס זוכים בהזדמנות ייחודית לצבור במהלך הלימודים עוד ניסיון מעשי והמלצות שאותם יוכלו לצרף לקורות החיים שלהם וכך להשתלב בשוק העבודה מעמדה משופרת. (בתוכניות התמחות מקבילות במדעי הרוח נרשם שיפור של עשרות אחוזים בהשתלבות בוגרים בתעסוקה המתאימה להשכלתם, וחלק מן המשתתפים אף גויסו כעובדים מן המניין בארגון החונך.) רכישת ניסיון מעשי מסוג זה חשובה במיוחד בתקופה זו של חוסר יציבות (מגפת הקורונה), המקשה עוד יותר על ההשתלבות בעולם העבודה. הקורס מיועד לתלמידי שנים ב'-ג' בכל חוגי הפקולטה, והוא מקנה 4 נ"ז על חשבון קורסי הבחירה בחוג. מספר המקומות בקורס מוגבל והקבלה אליו מותנית בראיון אישי. .