check
מרכזים ומפעלי מחקר | הפקולטה למדעי הרוח

מרכזים ומפעלי מחקר

המילון ערבי-עברי מאת מנחם מילסון

מילון מקוון של הערבית התקנית בת זמננו, בעיקר לשון התקשורת הערבית בכתב ובעל-פה. בראש מפעל המילון עומד פרופ' מנחם מילסון. צוות חוקרים, תלמידים ובוגרים של החוג לשפה וספרות ערבית, משתתף במפעל חיבור המילון.

מרכז לואיס פרייברג ללימודי מזרח אסיה

נוסד בשנת 2006 כמרכז רב-תחומי, המרכז בין כתליו חברי סגל ממחלקות שונות באוניברסיטה העברית, העוסקים בתחום לימודי מזרח אסיה.

מרכז נחמיה לב ציון ללימודי איסלאם

המרכז הוקם כדי לעודד וליזום מחקר על דת האסלאם ותרבותה מראשית האסלאם במאה השביעית לספירה ועד היום, בעולם הערבי, במזרח התיכון, באסיה, באפריקה, ואף במערב.

קרן הזיכרון ע"ש מקס שלזינגר

קרן הזיכרון ע"ש מקס שלזינגר היא "ספינת הדגל" של המכון ללימודי אסיה ואפריקה, ובאמצעותה ממומנים מרבית הפרסומים היוצאים לאור על-ידי המכון. הקרן מממנת את פרסום כתב העת Jerusalem Studies in Arabic and Islam, שהוא אחד מכתבי העת המובילים בעולם בחקר הערבית והאסלאם.

מכון קונפוציוס

מכון קונפוציוס באוניברסיטה העברית בירושלים פועל בשיתוף פעולה פורה בין האוניברסיטה העברית לבין אוניברסיטת פקין (Peking University). המכון שואף לקדם את הידע על סין בקרב הסטודנטים ובקרב הקהל הרחב בישראל, לפתח את הקשרים האקדמיים בין סין וישראל ולתמוך בכל פעילות שתעמיק את ההכרות עם החברה והתרבות הסינית ועם השפה הסינית.